DSCF7894.JPG (image) [DSCF7894.JPG]

Sunday, February 17, 2008

尪姨獸落幕


08'年的吵年獸
我做了生平第一個"行為表演"
在作表演的時候沒有想到太多 來不及好好記錄
希望如果現場有拍照片的人 正好看到這篇文章的話 可以好心地寄幾張照片給我!!



是我阿媽

後來想到別的痛處

沒關係 一起吃掉吧

我不知道是我該去找世界末日 還是等它來找我?


我一直等 它都不來啊 所以我想跟它握個手




會流血喔!

啊!!?不要!!

開玩笑的啦.

--
創作自述



這是一個行為
this is a performance

我請參與者想像他心中最大的痛處
i invited the participants to imagine the greatest pain in his/her heart.

並且描述那個痛處應該是什麼顏色和什麼形狀
and to describe what color and shape the pain should be.

接著我用水彩將他的痛處畫在他的身體上
then i painted his/her pain on his/her body with watercolor.

(為了娛樂效果我加了點血漿)
(i added some stage blood just for amusement)

然後我將他身上的畫吃掉
and I ate the painting on the body.

最後請他用剛才所用的顏色在我手上畫出來
finally, i asked the participant to draw on my body with the colors we used.

這是一個體內到體外到體內到體外的循環和轉化
this is a process of circulation and transition from inside to outside to inside to outside of the bodies.


p.s. 背景音樂是艾密利樂團!
p.s. the background music is Emily the band!





對了, 後遺症是吃了太多重金屬 心臟很痛!



Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home